Stand van zaken juridisch dossier/problematiek De Watergroep

0
64
De watergroep

Het gemeentebestuur heeft vorig jaar gemeld dat het de bewoners steunde in hun klachten tegenover De Watergroep. Bredene heeft daarom een gesprek geopend met De Watergroep, het bestuur nam ook het initiatief om een procedure op te starten voor de rechtbank. Om dat effectief te kunnen doen, hadden we een aantal voorbeelden nodig. Dossiers die als testcase konden dienen. Deze dossiers moeten beschikken over een duidelijk bewijs voor de effectieve schade, veroorzaakt door de hardheid van het water. Er zijn daarvoor heel wat mensen gecontacteerd en finaal werden drie “dossiers” gekozen.

Per dossier heeft het bestuur de volgende gegevens nodig:


contract met De Watergroep en eventuele bijhorende documenten;
facturen van de herstellingen die werden uitgevoerd aan de huishoudtoestellen;
communicatie/verslagen van de herstellers (loodgieters, etc.) en/of verzekeraars omtrent de problemen die de huishoudtoestellen vertonen;
eventuele foto’s of andere stukken waaruit de problemen aan de huishoudtoestellen blijken;
factuur en eventuele bijhorende documenten van de waterontharder die eventueel werd geplaatst;
etc.


Tot op vandaag zijn we er niet in geslaagd deze gegevens op een betrouwbare en overtuigende manier bijeen te krijgen. Het is vaak een probleem om de kosten te bewijzen. Het juridisch werk is verricht. Maar de feitelijke bewijzen hebben we nog niet. Zonder die bewijzen kunnen we niet naar de rechtbank gaan. Als er nog mensen zijn die in de komende dagen/weken dergelijke bewijzen kunnen aanleveren, dan blijft het bestuur bereid en zijn onze advocaten klaar om naar de rechtbank te stappen. Zoals gezegd: het juridisch werk is klaar, de bereidheid van het bestuur is aanwezig. Maar we moeten goeie dossiers hebben.
Bij vragen kan men contact nemen met Steve Dobbelaere (diensthoofd beleidsondersteuning): Steve.dobbelaere@bredene.be