Op 21 maart is het Werelddownsyndroomdag. Na het grote succes van de vorige twee edities van #steunkousen roept Eén op om op 21 maart opnieuw twee verschillende sokken aan te doen. Twee verschillende sokken zijn het symbool geworden van Werelddownsyndroomdag en tonen aan dat anders zijn dik oké is.
Net als vorig jaar slaat Eén de handen in elkaar met Veritas om sokken te verkopen voor het goede doel. Nieuw is dat Dieter Coppens samen met zijn partner van hun grafisch bureau deze kousen zelf ontworpen heeft. Ze kregen inspiratie voor de ontwerpen van – hoe kan het ook anders – Lisa, Hélène, Lore, Kevin, Martijn en Pieter. De zes reisgenoten uit het eerste en vierde seizoen van Down the road zijn alvast dolenthousiast over het eindresultaat. De collectie bestaat uit twee mannenparen, twee vrouwenparen en twee kinderparen met verschillende afbeeldingen.
Per verkocht paar sokken schenkt Eén 1 euro aan een goed doel. De opbrengst van de steunkousen die Eén samen met Veritas verkoopt, gaat dit jaar naar VillaVip. De sokken zijn verkrijgbaar bij Veritas sinds vrijdag 5 maart.