De Watergroep doet al het mogelijke om de watervoorziening op elk moment van de dag te garanderen. Toch kunnen er soms onverwachte storingen opduiken, waardoor de waterlevering tijdelijk onderbroken kan zijn. Dan is het belangrijk om klanten zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. De Watergroep start binnenkort met een proefproject waarbij men een sms of e-mail krijgt bij ongeplande werken en storingen.
Heeft De Watergroep een geldig e-mailadres en/of gsm-nummer in haar databank (via de klantenzone van De Watergroep), dan wordt men vanaf eind april automatisch op de hoogte gebracht bij een ongeplande waterstoring. Wie tussen eind april en eind juni een sms- of e-mailbericht heeft ontvangen krijgt bij het begin van de zomerperiode een korte online tevredenheidsbevraging over deze meldingen.
De meest recente informatie over waterstoringen en -werken van De Watergroep is ook steeds terug te vinden op www.dewatergroep.be/storing. Men kan eveneens terecht op het centraal telefoonnummer 02 238 96 99.