Bredene doet mee aan STIP IT, de campagne van tv- en radiozenders Ketnet, MNM en Radio 2 waarbij het thema ‘pesten’ in de kijker wordt gezet. Naast een stippenactie kan men de afsluitende liveshow volgen op groot scherm op het Centrumplein.
Heel wat Bredenaars hebben het begin september wellicht opgemerkt: overal stippen in en op verschillende gemeentelijke en beeldbepalende gebouwen. Ondertussen is het gekende logo van de STIP IT-campagne (4 stippen) elke avond te zien als projectie op de Watertoren. “Bredene doet mee aan deze STIP IT- actie omdat het een sterk signaal tegen pesten wil geven. Pesten treft immers 1 op 3 kinderen en 1 op 5 jongeren. Maar ook volwassenen krijgen te maken met pestgedrag of dragen er jaren later nog de gevolgen van. Op sociale media is pesten overal aanwezig en tegelijk is het meer verborgen dan ooit. Bredene wil niet wegkijken, want elk klein gebaar kan een wereld van verschil maken voor slachtoffers van pesten”, zegt schepen van jeugd Kelly Spillier.
Liveshow op 28 september
De campagne sluit af op zaterdag 28 september van 14 tot 17 uur met de STIP IT liveshow om 16 uur. Kom deze liveshow bijwonen op groot scherm op het Centrumplein! Er zijn drankjes en randanimatie met o.a. een mini kinderdisco, vriendschapsbandjes tegen pesten, een complimenten muur en nog zoveel meer.
Statistieken en advertenties bekijken
Promoten
Opmerking plaatsen