Wervingscampagne Ostenders van Az Damiaan bekroond tot beste communicatieactie van 2019

0
283
AZ Damiaan beste communicatieactie van 2019

Op woensdag 12 februari 2020 werden tijdens een gala-avond in Gent de Kortom Awards uitgereikt. De Kortom Awards belonen innovatieve, inspirerende en impactvolle projecten van overheden en socialprofitorganisaties die het belang van communicatie onderstrepen. Deze bekroning wordt toegekend door Kortom vzw, de vakvereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie. In de categorie ‘social profit’ won het Az Damiaan van Oostende met ‘Ostenders’, een mini-serie over leven en werken in het ziekenhuis, waarin de eigen medewerkers de hoofdrol spelen.

“‘Ostenders’ is een verhaal waarvan alle puzzelstukken mooi in elkaar passen”, meent de jury. “Met de gewaagde, vernieuwende, creatieve en professioneel uitgewerkte campagne zet het ziekenhuis zich als werkgever in de kijker. Met succes, want de miniserie trok nieuwe sollicitanten aan en het zette het ziekenhuis én de sector in de schijnwerpers. Bovendien zorgde de campagne voor een nooit eerder geziene interne dynamiek.”

Uiteraard is deze communicatieprijs een mooie waardering voor alle medewerkers van het ziekenhuis, de echte Ostenders dus. “Alle acteurs in deze campagne zijn eigen medewerkers, die vol overgave uitdragen dat ze graag werken in Az Damiaan. Collegialiteit loopt als een rode draad in dit verhaal en het is dan ook als één groot team dat we deze award vol trots in ontvangst nemen”, aldus stafmedewerker PR & communicatie van Az Damiaan Kevin Mollet, die samen met de collega’s van de dienst HR en creatief marketingbureau d-artagnan uit Brugge deze campagne vorm gaf.

Wie benieuwd is naar de troeven van Az Damiaan als aantrekkelijke werkgever en graag de serie wil ontdekken, kan terecht op www.ostenders.be.

Op de foto v.l.n.r.: Stafmedewerker HR Nathalie Vanlerberghe, directeur HR Dirk Van de Velde en stafmedewerker PR & communicatie Kevin Mollet van Az Damiaan en Miet Vanderyse van creatief bureau d-artagnan.